Meer winst uit Google Adwords adverteren halen?

Wil jij graag meer winst halen uit jouw Google Adwords advertenties? Het belangrijkste hiervoor is het hebben van een goede strategie. Haal zoveel mogelijk goede tips binnen, kijk naar wat voor jouw bedrijf werkt en op basis daarvan kun je beginnen met het maken van een strategie.

Er zijn twee manieren waardoor je meer winst uit het adverteren kan halen. Namelijk, het zo laag mogelijk houden van de kosten en het inkomen zo hoog mogelijk te maken. Hoe je dat precies doet? Dat lees je hier!

Weinig geld uitbesteden, veel verdienen

Kijk eerst naar hoe je de kosten van het adverteren zo laag mogelijk houdt. Hierbij is het belangrijk om slim te bieden, Google Adwords maakt namelijk gebruik van een biedingsmethode. De hoogste bieder krijgt het beste plekje. Door slim te spelen lukt het jou om deze kosten zo laag mogelijk te houden. Dit doe je door je te focussen op zoekwoorden met een hoog zoekvolume, waar weinig concurrentie op aast. Daarnaast is ook het bieden zelf een strategisch spel. Als je dit lastig vindt, is het handig om contact op te nemen met een specialist in Adwords.

Door het zo relevant mogelijk maken van jouw Ad, haal je het meeste geld binnen. Focus je hierbij zoveel mogelijk op jouw doelgroep en houd deze ook zo klein mogelijk. Dit aanpassen op de doelgroep, pas je op alles toe; de website, de page title, metabeschrijving, product en zoekwoord.

Hoeveel levert een Ad op?

Hoeveel een Ad jou oplevert, kun je berekenen met de ROAS formule. Dit staat voor Return On Ad Spend. Door dit getal kun je zien of de Ad jou daadwerkelijk wat oplevert in verhouding tot de kosten. Het uitrekenen van de ROAS doe je zo:

ROAS = Omzet van advertenties / Kosten advertenties X 100%

Het kan ook voorkomen dat de “X 100%” weggelaten wordt. Dan heb je dus een lager getal.

In Google Adwords kun je ook de “target ROAS” aangeven. Dit is de ROAS die je graag zou willen bereiken.

Uitbesteden of zelf doen?

Het laten uitbesteden van Google Adwords aan een specialist in Adwords heeft vele voordelen. Wanneer je een goede advertentie hebt, waar slim op is ingespeeld, kun je veel winst maken. Daarom is het zeker geen gek idee om hier in te investeren. Professionals doen dit namelijk dagelijks en weten precies wat nodig is voor een succesvolle campagne. Wanneer je dit allemaal zelf doet, kost het je veel tijd, geld en moeite om uiteindelijk achter de juiste strategie te komen. Een specialist weet precies hoe of wat en zo bespaar je jezelf veel tijd. Het kiezen voor een professional is dan ook echt een aanrader.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *